Klachten
Bent u niet tevreden over de werkwijze of dienstverlening van onze gemeente of één van onze medewerkers, dan kunt u een klacht indienen.
Een klacht indienen
Dat kan op verschillende manieren:
- Digitaal als inwoner. Gebruik hiervoor het klachtenformulier (inloggen met uw DigiD)
- Digitaal als bedrijf. Gebruik hiervoor het klachtenformulier (inloggen met eHerkenning)
- Schrijf een brief. Vermeld duidelijk waarover u klaagt. Geef ook aan over wie of wat het gaat en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden. Soms is het handig als u kopieën van brieven of documenten bijvoegt.
Stuur uw brief naar:
Gemeente Halderberge
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 5
4730 AA Oudenbosch
De gemeente behandelt geen anonieme klachten. U moet uw naam en adres dus vermelden.
Wat gebeurt er met uw klacht?
- De klachtencoördinator zorgt dat uw klacht op de juiste plek belandt.
- Vaak kunnen wij een klacht snel verhelpen; soms is daar een wat uitgebreider onderzoek voor nodig. Als meer onderzoek nodig is, dan neemt de klachtbehandelaar contact met u op. U kunt dan uw klacht toelichten als u daaraan behoefte heeft.
- Als u vragen heeft, kunt u altijd bellen met de klachtencoördinator van de gemeente via telefoonnummer 14 0165.
Nationale Ombudsman
Mocht u ontevreden zijn over de manier waarop uw klacht door de gemeente is behandeld, dan kunt u dit voorleggen aan de Nationale Ombudsman. De ombudsman is pas bevoegd om uw klacht in behandeling te nemen als de klacht eerst binnen de gemeente is behandeld. Meer informatie kunt u vinden op www.nationaleombudsman.nl.