Saverpas
Ieder huisadres in de gemeente Halderberge heeft twee Saverpassen. Met deze passen kunt u gebruik maken van diverse diensten van Saver.
Is één van uw passen kwijt of kapot? Dan kunt u een nieuwe Saverpas aanvragen(link is extern). De procedure van digitale aanvraag tot levering bij u thuis kan tot twee weken duren.
U hoeft voor een nieuwe pas geen contact meer op te nemen met de gemeente.
Waar gebruik ik mijn Saverpas voor?
- Op www.saver.nl(link is extern) kunt u inzage krijgen in het aantal ledigingen van uw restafvalcontainer aan huis of het aantal aanbiedingen bij een ondergrondse restafvalcontainer
- U krijgt toegang tot het Grondstoffencentrum
- U kunt ondergrondse containers openen om uw afval weg te gooien
- U kunt gratis twee keer per maand een rol met speciale plastic zakken voor uw plastic verpakkingen, blik en drankenkartons (PBD) uit de zakkenautomaten halen. Locaties van de automaten staan op www.saver.nl(link is extern)
Wanneer betalen voor de Saverpas?
Bent u uw Saverpas kwijtgeraakt of is deze gestolen, dan brengt Saver voor vervanging kosten in rekening. Ook als de pas zichtbaar kapot is (gescheurd of gebroken) worden kosten berekend. Deze bedragen € 15,00.
Als uw pas niet werkt, maar ook niet zichtbaar beschadigd is, zijn er geen kosten verbonden aan de vervanging. Neemt u in dit laatste geval contact op met de Servicelijn van Saver, tel. 0165 – 597 777.
Goed om te weten
- Een Saverpas hoort bij een adres, niet bij een persoon. Als u verhuist, laat u de pas achter in uw woning voor de nieuwe bewoners. Dit geldt ook voor de containers.
- Als u verhuist en in uw nieuwe woning is geen Saverpas aanwezig, dan kunt u binnen 3 maanden na inschrijving op uw nieuwe adres gratis een nieuwe pas aanvragen(link is extern).